No 29. septembra līdz 5. oktobrim man bija iespēja apmeklēt Eiropas Savienības Erasmus+ projekta kursus Itālijā, Boloņā. Šie bija ceturtie  pedagoģiskā personāla kursi Līgatnes novada vidusskolas realizētā projekta ietvaros. Kursu tēma bija “Āra izglītība: jauns mācīšanas un mācīšanās veids”. Kopā bijām 25 dalībnieki no 12 Eiropas valstīm – no Grieķijas, Rumānijas, Bulgārijas, Slovēnijas, Horvātijas, Polijas, Slovākijas, Norvēģijas, Somijas, Igaunijas, Portugālei piederošā Azoru salu arhipelāga un no Latvijas.

Laiks Itālijā bija kā atgriešanās vasarā, jo bija ļoti karsti – dažreiz pat 29°C, pie tam debesis bieži bija apmākušās. Nedēļas vidū gan nolija spēcīgs lietus, kas nedaudz patraucēja āra nodarbību norisi, pēc tam kļuva vēsāks – ap 18°C.

Pirmajā kursu dienā – svētdienas pēcpusdienā – tika organizēta kopīga ekskursija pa Boloņas centru un iepazīšanās ar pilsētas bagāto vēsturi, kā arī sadraudzības vakariņas, kur varējām baudīt slaveno Itālijas virtuvi.

No pirmdienas līdz piektdienai pasniedzēja Frančesko Tarantino un viņa asistenšu Lauras un Miriamas vadībā cītīgi apguvām vairākas āra izglītības definīcijas un paņēmienus, to, kā izmantot aktīvas metodes dažādu jēdzienu un faktu apgūšanā, analizējām, kādi ir ieguvumi un riski no šāda apmācību veida. Mācījāmies apkārtnes teritorijas plānošanu, izvērtējot to no dažādiem aspektiem, un kā to pielāgot katrai mācību jomai, kā arī vērtējām skolotāja lomu uzdevumu veikšanā. Tā kā pārstāvējām teju visus mācību priekšmetus, sākot no bērnudārza līdz pat vidusskolas līmenim, tad aktivitātes bija saplānotas tādas, kas integrējamas gan valodu apguvē, gan vēsturē un ģeogrāfijā, gan matemātikā un dabaszinībās, gan citos mācību priekšmetos.

Otrdien visas aktivitātes norisinājās ārpus pilsētas – Ghigi dabas parka teritorijā. Kāpjot gleznainajā kalnā, bija jāsadalās pāros, ik pēc neliela posma bija jāatrod cits pārinieks un līdz katrai nākamajam apstāšanās vietai jāveic kāds uzdevums. Tā mēs iepazinām viens otru un atklājām daudz interesantu lietu par skolām un kolēģiem no dažādām valstīm. Tālāk veicām dažādus uzdevumus komandās, katru reizi mainot komandu sastāvu un apgūstot, kā vienu un to pašu uzdevumu var pielāgot citam mācību priekšmetam.

Ceturtdienas pēcpusdienā pēc nodarbībām ar vilcienu devāmies uz skaisto renesanses pilsētu Florenci, kur mūs gaidīja ļoti atraktīva gide Elizabete, kas iepazīstināja ar pilsētas bagātīgo kultūru un vēsturi.

Piektdien apguvām, kā, izmantojot GPS un aplikāciju Actionbound telefonā, iespējams veikt uzdevumus biezi apdzīvotā pilsētā, sasaistot vēsturiskos faktus, ēkas, arhitektūras pieminekļus un slavenības, kas tur dzīvojušas, ar orientēšanos pilsētvidē un dedukcijas spējām, atbildot uz dažādiem jautājumiem.

Noslēgumā visi saņēmām sertifikātus par kursu apguvi. Pa šo nedēļu bijām paspējuši tā sadraudzēties, ka atvadoties bija grūti vienam no otra šķirties.

Priecājos, ka mūsu skola ir iesaistījusies šāda veida starptautiskajos projektos.

 

Matemātikas un informātikas skolotāja Ritma Timermane

Kopā ar Rumānijas kolēģēm kalnos